Dintre toate colectiile haute-couture ale sezonului in care ne aflam - toamna-iarna 2010/2011 - cel mai mult m-a miscat cea a lui Ricardo Tisci pt. Givenchy. Hubert de Givenchy, care, daca ar mai fi in viata, ar fi multumit de cel care-i continua seria legendelor... Sa va amintesc doar de rochia neagra purtata de Audrey Hepburn in Breakfast at Tifanny's, dar despre asta va voi povesti curand, intr-un post dedicat rochiilor care-au scris istorie, care-au ridicat moda la rang de arta.
Revenind la colectia lui Tisci... De nota 10 (zece)... pt. toate cele 10 creatii prezentate in show-room-ul din Paris avand ca public doar front-row-ul care conteaza, din care va amintesc doar de Anna Wintour – Vogue USA, cea care a inspirat The Devil Wears Prada, Carine Roitfeld - Vogue Paris, plus cateva nume „grele”, parte din clientela exclusivista a casei. Nu de alta, dar o singura creatie costa cel putin cat sa hranesti o luna populatia unui un oras de dimensiuni medii de la noi. Costul reflecta cel putin cele aproximativ 2000 de ore necesare finalizarii unei creatii - de la desenul lui Tisci, pana la prezentarea din show-room.
Muza lui Tisci a fost in acest sezon pictorita anatomiei corpului uman si-a mortii - Frida Khalo. Mai mult, in afara de temele predilecte, sursa de inspiratie a fost reprezentata si de stilul de viata si moartea acesteia. Asadar, rochii din tul de matase, organza satinata, dantela Chantilly peste care designerul a presarat, din cristale, pene si metale, liniile scheletului uman si umbrele mortii ca eveniment primordial in viata omului, dupa cum veti vedea in imaginea de mai jos...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu